Segmentové kolejiště - 6.díl - tramvajová trať - stavba
Po minulém dílu s teorií a získání určité představy jsem se pustil do samotné stavby tramvajové trati. V tomto díle vás seznámím s mým postupem při stavbě hrubého terénu, spojování segmentů v místě tramvajových kolejí. Věnovat se budu i samotné pokládce kolejí a úskalím s tím spojených. Cink - cink vyjíždíme... Celý článekSegmentové kolejiště - 5.díl - tramvajová trať - teorie
Pěkně provedené kolejiště je pastvou pro oči. Když do něj ale zakomponujete např. i jezdící auta nebo tramvaje, to je teprve paráda. Na auta dojde později, ale už teď je potřeba vzít v úvahu tramvajový provoz. Tramvaje mám zatím dvě. Portram od firmy Kato a Duwag M6 od firmy Hobbytrain. Celý článekSegmentové kolejiště - 4.díl - vratná smyčka
Po dokončení tobogánu a skrytého nádraží jsem předpokládal, že s kolejemi konečně vylezu nad zem. Omyl. Zralou úvahou jsem zjistil, že musím dát dohromady nejprve pravý segment pracovně označovaný jako "město". Pod městem, kde budou jezdit vlaky na viaduktu, v ulicích pak tramvaje a Car systém a možná i Magnorail, bude navíc vratná smyčka pro otáčení vlakových souprav. Celý článekSegmentové kolejiště - 3.díl - skryté nádraží
Klíčem k pestrému provozu na kolejišti je dostatečně velké skryté nádraží. Problémem je však často přístup či místo. Původně jsem uvažoval o přístupu z přední strany, ale nepasovalo mi to výškově do celkového konceptu kolejiště. Rozhodl jsem se pro přístup zezadu, který mi v současných podmínkách nevadí a ani mě neomezuje. Celý článekSegmentové kolejiště - 2.díl - tobogán
Pokud vídáte větší kolejiště, často si všimnete skrytého nádraží v útrobách kolejiště či pod ním. V případě, že se pro toto řešení rozhodnete, získáte skvělou zásobárnu vlaků, ale zároveň budete muset překonat výškový rozdíl právě mezi "skryťákem" a hlavní (viditelnou) částí kolejiště. Často jde i o desítky centimetrů. Pokud byste chtěli srovnat tento rozdíl přirozeným stoupáním trati (ideálně do 3%), potřebujete místnost velkou jako tělocvičnu. Celý článek
Segmentové kolejiště - 1.díl - rám
Na
rám jsem zvažoval použití překližky. Nakonec jsem ale s ohledem na
redukovanou velikost a rozdělení na segmenty sáhnul po opracovaných
hranolech z OBI. Průřez je 54x34 mm a latě se prodávají po 2 nebo 3 m.
Tuhost by měla být dostatečná a váha bude přívětivější. Na internetu
spousta modelářů staví konstrukci kolejiště z překližky, které je sama o
sobě dostatečně tuhá, ale také těžká. Jde většinou ale o větší měřítka. Celý článek
Segmentové kolejiště - 0.díl - úvodní nostalgické ohlédnutí
Před
samotným zahájením seriálu o stavbě jednoho kolejiště mi dovolte drobný
pohled do minulosti. Osoby, které se neutápí v sentimentu či nemají
potřebu číst nostalgické výšplechty autora odkazuji rovnou až na 1.díl
seriálu, který zveřejním záhy. Někdo si možná říká, proč další seriál ze
stavby kolejiště, když jich je na internetu spousta. Celý článek