Jak na to... kontejnery na odpad

Neměl jsem v poslední době náladu pouštět se do něčeho většího a tak jsem přemýšlel, jak čas využít a zároveň na kolejišti pokračovat. Vedle nádraží jsem si připravil už před nějakou dobou místo na budoucí kontejnery a tak to bylo celkem jasné. Jelikož jsem věděl, že tyto doplňky se v eNku nedělají, musel jsem trochu improvizovat.




Nejdříve jsem prostudoval internet a vyhledal rozměry a tvary typických u nás používaných nádob. Rozhodl jsem se pro ztvárnění jak kontejnerů na komunální, tak i na recyklovaný odpad. Volba padla na dvě různé velikosti nádob - 240 l a 1100 l na směsný odpad, plasty, papír, sklo a kartony.
Obr.1 Velký kontejner 1100l
Obr.2 Menší 240l popelnice
Pomůcky:
  • desky Evergreen
  • dvojsložkový tmel Tamiya
  • barvy (akrylové Vallejo a syntetické Revell / Humbrol)
  • matný lak


Obr.3 Pomůcky pro stavbu


Nejprve jsem z plastových destiček vyřezal a následně slepil základní tvary. Poté je vyspravil dvojsložkovým tmelem Tamiya.

Obr.4 Slepené a vytmelené základní tvary

Pak už můj klasický postup - surfacer 1000 a barvy. Tentokrát podle potřeby jak akrylové tak syntetické. Zatímco barvy schnuly - pídil jsem se na internetu po etiketách, které se na popelnice lepí.Ty jsem si následně vytiskl ve vhodné velikosti a umístil na popelnice. 
 
Obr.5 Etikety na nádoby
 
K menším nádobám jsem přidal ještě kolečka. Na větší zase přidal výstražné štítky na okraje. Na závěr jsem vše přestříkal matným lakem. Popelnice u nádraží jsou již na svém místě. Zbytek najde uplatnění zřejmě u skladiště.



Obr. 6 a 7 Hotové kontejnery

Závěrem lze říci, že stavba byla příjemná a bezproblémová a zabrala mi dva zimní večery:)