Doplňky a scénky č.2 - pomník, pevnost ze sněhu

...pokračování na téma doplňky na kolejiště svépomocí.Tím jak začínám kolejiště pomalu dokončovat, se v některých místech nabízí možnost finalizace včetně osazení figurek. Další detaily, které přibyly na kolejiště jsou pevnost ze sněhu za radnicí a pomník u nádraží.

 



Pomník u nádraží

Za nádražní budovou, naproti parku, se nachází pomník s malým prostranstvím a lavičkami. Na následujících řádcích zkusím popsat postup jeho výroby. Budeme potřebovat:

  • větší figurku, plastové desky Evergreen nebo jakékoliv jiné
  • surfacer, barvy (já použil Tamiyu XF54 a Agamu modř kachních vajec)
  • lak na vlasy
  • sůl
  • starý zubní kartáček
  • optická vlákna, LED diody
 
Základem, jako vždy je krabice se zbytky. Z ní jsem vylovil figurku jakéhosi Santa Clause, který svou velikostí nebyl pro moje měřítko vhodný (spíše TT). Pro tuto figurku jsem připravil vhodný pedestál z destiček firmy Evergreen. Vše se pro začátek přestříkne surfacerem pro sjednocení. Figurku jsem následně stříknul kachní zelenou a podstavec šedou Tamiyou. Poté jsem aplikoval solnou (někdy slanou) metodu, kterou na svých stránkách výborně popsal Jakub Skolil. O ní se nebudu rozepisovat a každý si jí může nastudovat. I ve velikosti 1:160 splnila účel a efekt odloupané barvy je patrný.

Obr.č.1 Vpravo základ pomníku a sochy, vlevo zvonička na náměstí

Až v průběhu stavby mě napadlo, přidat k pomníku osvětlení. Nejdřív jsem koketoval s myšlenkou osvětlení ve zdi, nicméně nakonec zvítězila varianta do dlažby zapuštěných a pochozích světel. K tomu posloužili už od minule známá optická vlákna. Do dlažby jsem vyvrtal malé otvory a do každého umístil 7 optických vláken, které jsem zespodu svedl k LED diodě. Odtud už byl jen kousek k nápadu oživit pomník svíčkami a obdobným způsobem svedl vždy jedno vlákno ke žluté LED diodě. Po zafixování vláken lepidlem jsem svíčky natřel červenou barvou a následně ve vhodné vzdálenosti od země uřízl. Vlákna pro světla byla zarovnána s povrchem. Pak už zbývalo do parku přidat živý plot, keře a nějaké lavičky. Na závěr přijde vše zasněžit. Pravděpodobně ve finále přibudou ještě nějáké figurky.





Obr.č.2 a 3 Pohled na parčík během dne
Obr.č.4 - Pohled na parčík v noci

 

Pevnost ze sněhu

Tím jak začínám kolejiště pomalu finišovat, se v některých místech nabízí možnost finalizace povchů včetně osazení figurek. Jedno takové místo se našlo i za radnicí, kde jsem chtěl udělat něco jako dětskou sněhovou bitvu. V tom málu co firmy v enku pro zimu nabízí mě zaujala sada hrajících si dětí od Nocha.

 
Obr.č.5 Figurky hrajících si dětí ve sněhu od firmy Noch


Figurky jsou povedené, ale chtělo to nějakou dominantu. A co třeba pevnost ze sněhu? Původní verze byla zhruba o polovinu menší (spíše iglu) a trošku se ztrácela. Proto jsem nakonec vybral vetší a přidal ještě věžičku. Základ jsem slepil z desky Evergreen, kterou používám na chodníky a relief dlažby definoval zubaté hradby. Poté už jen lepidlo a sněhový posyp. Do otvoru přišel žebřík a časem možná přibude ještě vlajka na vrchol věže. Děvče u sněhuláka pochopitelně nejeví o sněhovou bitvu zájem :)