Dioráma "Graffiti"

Jelikož mě onehdy stavba diorámy s vodopádem dost bavila, chtěl jsem navázat podobným projektem stejného rozsahu. Ale tentokrát jsem si jako místo děje vybral město a konečně i prostředí železnice. Idea byla vytvořit výřez tratě s opěrnou zdí, typickou pro centra měst s prvkem, který se nezřídka v těchto místech objevuje - graffiti.



Pro začátek chci případné rýpaly upozornit, že není mým cílem tento prvek... (umění, vandalství, vyjádření - nechť si každý doplní své) nijak glorifikovat. Nicméně je fakt, že nic tak vtipného a trefného, jako kreslí např. celosvětově známý umělec Banksy u nás na zdech prostě nenajdete.

Základ diorámy opět vznikl z polystyrenu a plastových desek.


Obr.1 - Základ stavby
Po hrubém terénu přišly na řadu povrchy. Na kamennou stěnu jsem vybral výrobek Noch 5587 Quadermauer. Současně jsem si do budoucna pořídil i cihly a střešní tašky - mimochodem výborná věc pro modelování vlastních staveb.

Obr.2 - Výrobky Noch
V zadní části jsem ze sádry osvědčeným způsobem vytvořil kousek silnice a z destičky Evergreen fragment souběžného chodníku. Následně jsem zaštěrkoval koleje a v předním rohu doplnil zeminu a vše napatinoval pigmenty od Miga. 


Obr.3 - Už to konečně začíná...
Obr.4 - ... trochu vypadat

Způsobem, jež jsem popsal zde, jsem si nachystal obtisky s různými graffiti a aplikoval na místo stříknuté Sidoluxem.


Obr.5 - Obtisky

Nahoře na stěně bylo potřeba doplnit zábradlí (Faller) a samotnou trať jsem oddělil od okolí plotem z leptaného plechu. Trošku přírody za plot a myslel jsem, že mám hotovo.


Obr.6 - Zábradlí a plot stříknuté základovkou
Obr.7 - Graffiti, vegetace či doplňky na místě
Obr.8 - Graffiti, vegetace či doplňky na místě
Scéna mi i po doplnění vagonu na koleje přišla taková nudná. Proto jsem dodatečně doplnil figurky drážních zaměstnanců a šrot mezi koleje. Nahoru dal předem uvažovanou figurky a auto VW Tiguan od Wikinga.


Obr.9 až 12 - Hotovo