Jak na to... automaty na pití

Dneska to bude rychlé - doplněk spíše pro moderní kolejiště. Přístroj nenáviděný rodiči, za to však milován dětmi a řediteli škol...automaty na "pití" a "jídlo". Na kolejišti je můžete umístit na nádraží či nástupiště, do interiérů budov ale i ven. V dnešní době na ně narazíte prakticky kdekoliv. Ale dost řečí, tady je můj postup.



Nic světoborného to není. Stačí k tomu:
  • obtiskový papír a tiskárna
  • obtiskové vodičky
  • profily Evergreen
  • barvy
  • lesklý lak   

Na internetu jsem postahoval nejrůznější obrázky prodejních automatů. Je to trošku oříšek, ale při zadání správných pojmů nakonec najdete, co hledáte.

Obr.1 - Ukázky automatů na internetu

Vše jsem následně graficky a rozměrově upravil k tisku do měřítka N. 

Obr.2 - Vytisknuto

Ze zkušenosti vím, že nyní se vyplatí několik tenkých vrstev lesklého laku (používám Sidolux). Na tělo automatu jsem použil výrobek Evergreen 199. Je to hranol 6,3 x 6,3 mm - na Nko ideální. Tisky jsem si totiž připravil na přesný rozměr profilů tak, aby odpovídaly skutečné velikosti nápojových automatů.

Obr.3 - Evergreen No.199

Nařežeme je tak, aby automaty měly cca. 1,8 až 1,9 m na výšku dle měřítka. Přidáme vhodnou barvu a aplikujeme obtisky a vodičky. V případě potřeby na závěr opět zalakujeme. Hotovo :)

Obr.4 až 6 - Hotové doplňky