Jak na to... nebarvené figurky

Už před nějakou dobou jsem četl článek dnes už bohužel nežijícího modeláře Ing. Václava Martinovského alias MartinaH0 o malování nebarvených figurek ve velikosti H0. Ježíšek mi splnil přání a donesl mi dvě sady nebarvených figurek od firmy Preiser. Tuto firmu považuji v oboru za nejlepší a to nejen z důvodu, že se věnuje téměř výhradně jen výrobě figurek.  



Tedy aspoň pokud jde o velikosti N. Schválně si zkuste vedle sebe položit figurku od Preisera, Nocha či Fallera. 

Teorie


Když už jsem zmínil firmu Noch... Ta začala loni rozlišovat figurky do dvou řad Normal (klasické žluté balení) a Hobby (červené krabičky). Pomatuji si dokonce video z nějakého veletrhu, kde pan ředitel argumentuje snížením ceny a rozplývá se nad možností umístit tyto figurky na "levnější a méně viditelná" místa na kolejišti. A já se ptám, jak to jako myslí? Kdybych jako modelář začal některé části šidit, je to cesta do pekel ;) Současně i Noch také začal (nebo se k nim vrátil?) s výrobou nebarvených figurek.

Obr.1 - Figurky NOCH - Standartní série
Obr.2 - Figurky NOCH - Hobby série

Ale teď už vážně. Rozhodl jsem se vyzkoušet si to barvení taky a to na sadách Preiser 79000 a 79006. Na rozdíl od sad Nocha (jen cestující, chodící a sedící postavičky) získáte těmito sadami pestrý průřez postaviček nejrůznějších profesí, činností, doplňků či zvířat.



Obr. 3 - Preiser 79000

Obr. 4 - Preiser 79006

Obr. 5 - Preiser 79000 a 79006

 Navíc u každé sady je i číslo, pod kterým seženete barvenou verzi.

Obr.6 - Číslo sady

Praxe


A jak jsem postupoval? Figurky jsem nejprve omyl v teplé vodě a Jaru.
 
Obr.7 - Nkaři pochopí :)

Figurky jsem chtěl stříknout nejprve i surfacerem, ale nakonec jsem od tohoto nápadu upustil. K barvení štětcem používám akrylové barvy Vallejo. Jejich výhodou je kromě skvělého krytí i bleskové schnutí.

Obr.8 - Akrylové barvy Vallejo na štětec

Aplikoval jsem ověřený postup figurkářů od kůže po vnější oděv.


Obr.9 - Tihle budou běloši...
Obr.10 - ...na procházce, v práci i na cestě
Obr.11 - Hotovo

Na konec zbývá figurky vyřezat z rámečku v místě uchycení dobarvit. Většinou jde o hlavu, takže vlasy jsou to poslední, co na figurce barvím.


Ekonomika

Na závěr drobná ekonomická rozvaha:

balení barvených figurek po 7 ks vyjde na cca. 190,-......................t.j. zhruba 27,-/kus

balení nebarvených figurek po 120 ks vyjde na cca. 500,-..............t.j. zhruba 4,-/kus


K nebarveným je potřeba samozřejmě připočítat barvy a zejména čas na barvení. I tak ale představují zajímavou alternativu k již hotovým figurkám.