Dioráma "Štěrkovna"

Před pár měsíci se mi podařilo výhodně získat stavebnici Faller 222206. Tuto stavebnici a její slepe už v minulosti popsal poměrně detailně na svých stránkách Honza Hlaváček. Na rozdíl od něho mě kvalita výlisků a pak především patina úplně neuchvátila. Jinak ale na Fallera nedám dopustit :)




Rozhodl jsem se stavbu barevně pojmout po svém a všechny díly jsem proto umyl v teplé vodě a výrobcem nanesenou patinu odstranil. Stálo to trošku drhnutí, ale šlo to celkem dobře dolu. Následně jsem odstranil "výrostky" po lisování dílů, zbrousil a vše znovu umyl ve vodě a jaru.  

Obr. 1 - Foto modelu ze stránek výrobce
Obr. 2 - Foto modelu ze stránek výrobce

Původní pultovou střechu objektu jsem nahradil deskou Evergreen a stříšky dvou přístavků  jsem nakonec rovněž nepoužil a radši ji slepil z jednotlivých kousků tenkých destiček (0,5 mm).

Obr. 3 - Střecha z plechů

Kolejnice pro vozík jsem nahradil dvěma "I" profily opět od Evegreenu. Když jsem byl konečně spokojený, stříknul jsem model surfacerem.

Obr. 4 až 6 - Model nastříkaný základovkou

Základní nabarvení syntetikami Humbrol


Obr. 7 a 8 - Základní barvy

Následovalo několik vrstev lesklého laku (ověřený Sidolux) a hurá na patinu. Na to jsem použil tradičně olejovky Abteilung na wash (hnědá, zelená apod.) a nechal pár dní zrát. Po setření jsem přidal trošku pigmentů od Miga a úplný závěr aplikoval metodu suchého štětce na všechny povrchy.


Obr. 9 a 10 - Patina
 
Stavba byla z 90% hotová, ale bylo na potřeba nachystat ji podstavec. Tentokrát jsem zvolil poněkud větší rozměr (180x105 mm), abych mohl dotvořit i nejbližší okolí štěrkovny a současně ji umístit do vitríny. Postup standartní a popsaný již v minulých stavbách - EPS, plastové boky, tmel Ostafix a hlína. A na úplný závěr jsem mohl konečně využít skvělé štěrky a prachy od Mnitky a na úplný závěr ještě trochu pigmentů. Z hmoty DAS jsem si vyválel několik kuželů jako základ hromady štěrku. Přidal statickou trávu a drobnou vegetaci (MiniNatur).
 
Obr. 11 - Základ

Obr. 12 - Štěrky, prachy, pigmenty


Obr. 13 a 14 - Hotová základna
 
Po dokončení základny jsem přilepil budovu na místo a přidal poslední doplňky (sudy, lešení, odpad, přepravník, figurku apod.)



Obr. 15 a 16 - Doplňky
A hotovo

 

Obr. 17, 18 a 19 - Hotová dioráma