Kaple v parku

Snad zimou venku, předvánočním shonem nebo tím, že se mě pár lidí ptalo na pokračování zimního kolejiště, dostal jsem po nějaké době opět chuť pokročit v jeho dostavbě. Když koukám na datum posledního příspěvku, tak to bude tedy po pořádné době. Kolejiště je dnes ve stavu, kdy je hotovo 99% elektroinstalací, hrubý terén a "zbývají" detaily. Vlastně hodně detailů... 
 

 

Kaplička


Jedním z míst, které čekají na dokončení je park za nádražím. Zde jsem od začátku uvažoval s malou církevní stavbou. Původně jsem mířil spíše na nějakou sochu, ale když jsem pro ni našel místo jinde, bylo potřeba najít jinou alternativu. Volba padla na výrobek od společnosti Vollmer. Jde o mimořádně populární model (H0, N, Z a G) skutečné kaple z rakouského Oberndorfu. Na ten jsem chtěl přenést trochu zimní atmosféry v předvánoční čas.

Obr.1 - Vollmer 47612 (foto H0)

Pro začátek jsem celou kapli přestříkal matnou bílou, protože ta původní byla zkrátka moc lesklá :)  To byla v podstatě jediná úprava stavebnice. Osvětlení zajišťuje jedna žlutá LED 3 mm. Ve střeše pod věžičkou je otvor a ten osvětluje i ji. Sloupy pod přístřeškem jsem omotal zelenou bavlnkou, abych nasimulovat jehličí. Chvilku jsem si lámal hlavu jak udělat vánoční výzdobu. Další vánoční strom jsem na kolejišti nechtěl. Nakonec jsem se rozhodl, že se pokusím ztvárnit keře, přes které jsou nataženy LED řetězy se světýlky. Nejprve jsem koketoval s použitím nejmenších SMD diod. Tuto myšlenku jsem vzhledem k tomu, jak se neohrabaně oháním pájkou, poměrně rychle zavrhl a rozhodl se použít metodu, která se mi osvědčila při stavbě vánočního stromku. Z kousku samotvrdnoucí hmoty jsem vymodeloval 2 kuličku jako budoucí základ keřů. Skrz ty jsem protáhnul maximální množství optických vláken. Co je maximální množství? Takové, které hmotu neroztrhá a udrží vlákna v požadované poloze. Po zaschnutí jsem keře potřel lepidlem, posypal jemným štěrkem a vše nabarvil na zeleno. Přesahující konce ustřihal a osadil do připravených otvorů vedle kaple. Vlákna jsem opět svedl do brčka a zespodu ke každému keři přivedl jednu LED diodu. Flexipastou a bílou barvou jsem na nich naznačil sníh. 


Obr.2 - Zkouška funkčnosti

Střechu kaple jsem pak lehce stříknul bílou a naznačil sněhovou pokrývku. Celou stavbu jsem osadil do terénu a u přilehlé silnice si pomohl kamenným základem.


Obr.3 - Kamenný základ
Do parku přidám následně nízkou vegetaci a až někdy ke konci stavby i vyšší stromy.


Rampouchy


Ze zbytků optických vláken jsem udělal rampouchy. Výrobkem Water Effects od Woodland Scenics jsem je připevnil na místo a po zaschnutí jsem je po celé délce přetřel ještě jednou stejným výrobkem, abych vnesl nějakou nesymetrii. Po zaschnutí je hmota transparentní a tak jsem si pomohl troškou bílé barvy. Rampouchy jsou tak měřítkově mnohem přijatelnější než bývají na kolejištích se zimní tématikou.


Obr.4 - Rampouchy

Na závěr jsem celý park zasněžil, naznačil odházené cesty a scénku doplnil figurkami jdoucí na mši. 


Obr.5 - Sníh
Obr.6 - "Vítám vás..."

Celkově to pak vypadá takto


Obr.7 - Pohled denní
Obr.8 - Pohled noční


Když už jsem figrukařil, přidal další lidi a doplňky i na náměstí. Aby to tam trochu žilo, dorazila i kapela. Figurek osadím ve finále ještě mnohem víc.



Obr.9 - Kapela...
Obr.10 - ...vyhrává
Obr.11 a 12 - Doplňky kolem stromu
Obr.13 - Aktuální podoba trhů přes den
Obr.13 - Aktuální podoba trhů večer

Zbývá spousta zasněžování, scének s figurkami a také silnice a chodníky zatím moc "svítí" a nevypadají moc jako zimní, tak třeba zase něco příště.