Dílna - pokračování II

Blížící se léto a i léto samotné je pro mě jako modeláře takový nemastný neslaný čas... Trošku paradoxně není čas ani nálada cokoliv dělat. Tak jsem trošku  po dvou letech zapracoval na svém modelářském kutlochu a rovněž ho doplnil o nové vybavení a pomůcky. Některé jsou možná pro někoho zbytečné, ale já se musím pochválit, že jsem ani v jednom případě nesáhnul úplně vedle.


Řezačka profilů


Věnoval jsem se jí v extra článku zde.


Obr.1 - Řezačka PROSES
 

Pilka na koleje


Skvělý pomocník od firmy JLC pro řezaní kolejí např. na hraně segmentů či jiných kovových materiálů, jako jsou profily Albion Toys apod.

Obr.2 až 4 - JLC pilka
 

LED Tester


Chystáte se instalovat větší množství LED diod? Tenhle tester Vám odhalí poškozené. Tato blbůstka byla koupena v GME za 79,-


Obr.6 a 7 - Výrobek v akci


Míchač barev a skleněné kuličky



Výrobci barev (např. Ammo Mig Jimenez) začali do malých lahviček s barvami či laky přidávat kuličky na lepší promíchání barev. Mám ale starší barvy a tak jsem si pořídil svoje vlastní kuličky zde. Do řady Model Air od výrobce Vallejo jsou ideální. Do řady Model Color bych ale doporučil už něco těžšího - např. mosaznou matku M5 (! mosaznou ne obyčejnou !)



Obr.8 - Plnění lahviček kuličkami - zábava na půl večera

Pak barvy můžete míchat rukou anebo strojem. Celou slohovku na toto téma najdete zde. Já si pořídil výbornou věc pro míchání barev z Aliexpresu. Pro někoho možná zbytečnost, ale v kombinaci s kuličkami je kvalita promíchání oproti ručnímu nesrovnatelná. Přístroj lze napájet buď přes adaptér nebo 4x AA baterkou.


Obr.9 - Míchačka na laky na nehty - balení
Obr.10 - Míchačka na laky na nehty - přístroj
Krátké video na ukázku:


  

Multimetr

Všem je jasné k čemu slouží :)


Obr.12 - Multimetr


Police


Nové nářadí je potřeba někde taky skladovat a prostor není nafukovací. Proto dvě nové police, které fakt přišly vhod.

Obr. 13 - Police

Štětce


Zajímavý objev jsem učinil v nadnárodním řetězci s nábytkem. Sada štětců za 49,-. Např. na štěrkování kolejí budou ideální. Ty kulaté dejte dětem :)


Obr. 14 a 15 - Štětce IKEA (foto výrobce)



Jak už jsem naznačoval výše - prostě okurková sezóna :D