Dioráma "Náplavka"

Vzhledem k tomu, že se pomalu chystám na stavbu velkého kolejiště, jsem se rozhodl na nějakou dobu upustit od diorám. Tahle je na nějakou dobu poslední. V seznamu nápadů byla již nějakou dobu, co jsem se vydal (naposled) na pražskou náplavku plnou hipsterů, tašek z konopí a nápisů "farmářský" či "bio". Tato dioráma vznikla jako odpověď na argumenty kolegů modelářů, že v Nku nejdou modelovat žádné detaily.

Na modelu najdete obrazy, melouny, meruňky i jahody :)

Tentokrát jsem výjimečně nezačal podstavcem, ale tím co bude na něm - trhy. Z plastových desek a tmelu jsem vytvořil plachty stánků - z profilů Evergreen pak přepravky, nádobky či stoly. Do přepravek nasypal jemný štěrk a zafixoval lepidlem.


Obr.1 - Základ stánků
Nohy stanů jsem udělal ze špendlíků a pak jen vše nabarvil. To červené mají být jahody a oranžové meruňky.


Obr.2 - Hotové stánky

Protože jde o náplavku, musí být znázorněna i řeka. 


Obr.3 - Základ stánků
Obr.4 - Barvím syntetikou
Obr.5 - Barvím olejovkama
Na trzích je často vidět i tzv "food wagon", což jsou většinou staré WV či Citroeny přestavěné na jezdící občerstvení. K tomu se báječně hodí model od Lemke Minis LG4152. Na něj jsem nalepil cedule s nabídkou.

Obr.6 - Citroen Hy (Lemke) a Mazda K360 (Tomytec)
Obr.7 - Dnešní nabídka
Finále

Obr.13 - Melouny a prodavač obrazů
Obr.14 - Jahody a meruňky