Dioráma "Na chmelu"

Občas je mi od starších ročníků předhazováno, jak byla moje generace ochuzena o chmelové brigády. Na kolejištích se chmelnice moc neobjevují. Občas jsou k vidění na modulech, kde je pro ně podél trati ideální místo. Na začátku jsem opět prolezl desítky fotky na internetu, abych si udělal určitou představu. Jasně - princip chmelnice každý zná - ale detaily už ne.



Obr. 1 až 3 - Inspirace z internetu

Terén, zem a vegetace

Rozměr diorámy je 10,5 a 10,5 cm. Základ vznikl klasickým postupem popsaným v předchozích stavbách (polystyren, plast, tmel Ostafix). Jako sloupy posloužila párátka.

Obr. 4 - Základna

Konečně jsem využil i prach P-02 od Mnitky, který podle mě využijete právě jen na chmelnici a pak možná ještě jako antuku na tenisový kurt :)


Obr. 5 - Zemina

Manželce jsem ukradl nit na vaření, kterou se např. omotává maso. Je pevnější než ta na šití. Nit jsem postupně napnul mezi sloupy. Není to úplně tak, jak se to dělá ve skutečnosti, ale účel to splnilo. Trocha turfů od Wooland Scenics a statika od MiniNatur a základní vegetace byla hotová.

Obr. 6 - Vegetace

Teď ještě samotný chmel. Nejdřív jsem koketoval s myšlenou natáhnout nit svisle, ale ukázalo se to jako nemožné řešení. Vzal jsem zavděk proto nejmenším profilem Evergreen, který jsem doma měl (1 x 0,25 mm). Nabarvil jsem ho na zeleno a ještě mokrý vymáchal v turfu od WS. Tento postup jsem 3x zopakoval s tím, že jsem už místo barvy použil lepidlo Polák a skončil, až když chmel nabyl uspokojivého objemu.


Obr. 7 až 9 - Roste to

Pro potřeby focení jsem na diorámu postavil traktor s přívěsem od Wikinga a figurku.


Obr. 10 - Wiking 0960 01

Hotovo
 

Obr. 11 až 13 - Hotovo