Diorama v T Gauge - doplňky a detaily

Všechno jednou končí a stejně tak má dioráma došla na konec své cesty. No konec... To snad úplně ne. Ale kromě pár detailů a malých dílků náchylných k poškození už je hotová. Tvorbu a instalaci těchto věcí popíši v posledním článku k velikosti T Gauge.
 

 

 

Chaty

 

Začal jsem okolím chatiček. Všechny povrchy jako dlažby, zdi či komunikace jsem vytisknul na hladký papír 120g/m2 na inkoustové tiskárně a zafixoval matným lakem. U dvoupodlažní chaty jsem s destičky tloušťky 0,38 mm vytvořil terénní schodiště. Před něj jsem umístil zahradní jezírko a celou zahradu doplnil zelení. U druhé chaty vznikla rovněž opěrka a k tomu živý plot.

Obr. 1 - Stavba opěrných zdí
Obr. 2 - Schody i jezero na místě
Obr. 3 - Plochy u druhé chaty

Traťové vedení

 

Ze Skotska mi loni v létě přišlo i traťové vedení. Balení obsahuje 16 kousků, což mi bohatě postačí. Vedení jsem stříknul šedou barvou a naznačil drobné detaily. Mezi sloupy jsem napnul drát průměru 0,2 mm.

Obr. 4 - Traťové vedení


Zábradlí a auta

 

Na mostu a zdi v násypu bylo potřeba doplnit zábradlí. Na to jsem použil lepty od Eduarda a stříknul je modrou Vallejo 065. Při schnutí jsem nabarvil i dvě miniaturní osobní auta a osadil na silnici. Ty jsem získal na v prodejně na fakultě architektury.


Obr. 5 - Lepty pro lodě v měřítku 1:450
Obr. 6 - Hotový mostek
Obr. 7 - Je libo auto...
Obr. 8 - ...v měřítku 1:500

 

Na závěr pár fotek hotového díla





Závěrečné slovo

Když jsem se rozhodl otestovat si velikost T, moje představy byly poněkud zkreslené. Šlo zejména o to, že jsem předpokládal možnost použití klasických a ověřených postupů, které jsem si natrénoval dříve. Skutečnost je taková, že tohle měřítko je tak specifické, že v něm vlastně skoro všechno musíte vymyslet znova:) Mým cílem nebylo hodnotit velikost T z hlediska komplexnosti, nabídky či jízdních vlastností, ale čistě ze zvědavosti si vyzkoušet něco nového a zajímavého. V této chvíli nemám v plánu v této velikosti pokračovat, nicméně věřím, že chlapcům z firmy EISHINDO se podaří tuto velikost zpopularizovat a že si své zastánce najde. Určitě jim budu držet palce.